Juf Lon en Meester JW, deel 2 - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van lonneke en jan willem zutphen/ hasselt - WaarBenJij.nu Juf Lon en Meester JW, deel 2 - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van lonneke en jan willem zutphen/ hasselt - WaarBenJij.nu

Juf Lon en Meester JW, deel 2

Door: Lon en JW

Blijf op de hoogte en volg lonneke en jan willem

01 September 2009 | Indonesië, Mataram

Na twaalf dagen in Lombok is het weleens tijd om het thuisfront deelgenoot te maken van onze belevenissen hier.

Vorige week donderdag de 20e kwamen we dan eindelijk op Lombok aan, nadat we woensdagavond nog even van het koude gerstennat hadden mogen genieten op Kuta, Bali. Dit is waar in 2002 de bomaanslagen zijn geweest, maar daar merk je nu niets meer van. Het is nog steeds de party-zone van Zuid-Azie.

Op Lombok gaat het er heel anders aantoe. We wonen in Mataram, dat is de hoofdstad, en ons huis staat in een gezellige wijk met een mengelmoes aan culturen en religies. Lombok is overwegend Islamitisch maar tegenover ons wonen Hindoestanen en naast ons Christenen. Achter ons huis staat de moskee, die nu tijdens de Ramadan overuren draait. Daar hebben we laatst een partijtje pingpong gespeeld met onze buurjongen en de Imam. Daar ging ons mystieke idee over een heiligdom binnen de Moskee!

Onze avonden brengen we door op de veranda van ons huis. Iedere avond loopt er wel iemad uit de wijk ons tuinhekje binnen om zijn engels te oefenen. De wijk doet ons weleens aan een familiecamping denken...

We wonen hier samen met Marian (een studente uit Groningen) waar we het heel gezellig mee hebben. Met z'n drieen zijn we druk met het lesgeven op verschillende scholen en werken we aan een degelijk afwateringssyteem voor de nieuwste school omdat over een maand het regenseizoen weer begint.
En ja, daar hebben wij de ballen verstand van, maar met logisch nadenken en met hulp van de mensen hier, komen we er wel uit.
De mensen waar we hier mee samen werken zijn trouwens helemaal geweldig. De Indonesiers zijn sowieso hele gezellige en vriendelijke mensen. We zijn heel aangenaam verrast met hun openheid, iets wat we inde rest van Azie wel een beetje hebben gemist.

Al met al hebben we onze draai dus wel gevonden hier op Lombok. We hebben inmiddels twee fietsen aangeschaft en scheuren zo door de stad. Aan het chaotische verkeer zijn we inmiddels allang gewend, al moeten we nog wel even letten op het linkshouden....
Aangezien we toch iedere avond vroeg op onze matrasjes liggen, zijn we ook weer vroeg uit de veren om naar de sportschool te gaan. Jawel!!! Er is hier op een kwartiertje fietsen een heus fitnesscentrum met mega-zwembad! En een maandabonnement van 12,- Euro, daar kan CityFit in Assendorp nog een puntje aan zuigen!
Nadat we door August, onze personal trainer, vakkundig in het zweet zijn gewerkt, plonzen we in het zwembad, waar we dan nog keurig onze baantjes trekken. Een heerlijk begin van de dag, na alle luie weken die we hiervoor hebben gehad. We zijn nu dan ook weer helemaal opgeknapt en barsten weer van de energie!

Alhoewel we het hier heel erg naar onze zin hebben, kijken we ook wel weer uit naar de komende avonturen. We hebben een ticket naar Mexico geboekt voor de 24e september. Voor die tijd ontmoeten ontmoeten we Pa en Ma van Hasselt nog in Jakarta en we dromen 's nachts over de zakken drop die zij voor ons gaan meebrengen!

Vele groeten van Lon en JW

Voor de geinteresseerden, hier nog de site van de organisatie waar we voor werken:www.indah-education.nl

• 01 September 2009 - 10:45

Swin:

hela, zit ik ff in mn pauze mn mail te checken kom ik jullie weer tegen. Goed man!! Wat een schattig huisje!!!

• 01 September 2009 - 11:15

Moon:

Héérlijk zo'n dagritme zeg.
    En wat een geweldig vooruitzicht: DROP....jammie, ik krijg nu de neiging om zelf even naar de Boni te lopen om een pondspak venco op te gaan halen.
    Geniet nog even van Azie!

Liefs.

• 01 September 2009 - 12:06

Rinie:

Interessante meester! Hebben een leuk feest bij je vader en moeder gehad ter ere van de pensionering!
    Sport zo door!

• 02 September 2009 - 20:23

Marlijn:

Hé hallo,
    fijn dat jullie je draai daar hebben gevonden. Het ziet er ook heel relaxed uit daar en dat huisje is zo gek nog niet. Have fun. Alvast gefeliciteerd met je verjaardag ! En ga morgen na zonsondergang maar op zoek naar een biertje ergens...

• 02 September 2009 - 21:09

Marjon:

Alsof ik een mooi boek aan het lezen ben. Tjee wat bijzonder om jullie reisverhalen te lezen. Erg leuk, mooie foto's en om de filmpjes heb ik gruwelijk moeten lachen. Vooral de Bacardi Breezer Kip ! Lieve Lon, nog een uurtje en dan ben je op de 3e.....33 jaar....voel je niets van hoor....neem er een borrel op en laat je lekker verwennen ....DIKKE SLAGROOM KUS VAN MARJON

• 03 September 2009 - 08:03

DRE:

een zwetende JW.. als ik daar maar geen nachtmerries van krijg. Maar alles goed daar? Staat jullie huisje nog overeind. Ik hoorde iets over een aardschokje zo hier en daar. Nou, goed vasthouden dan maar en tot laterrr..

groeten,
    DRÉ

• 03 September 2009 - 16:00

Jet En Jeroen:

We waren het bijna vergeten, maar toch nog net op de valreep. Want het is nog net 3 september bij jullie.....Lon, van harte gefeliciteerd met je 33e verjaardag. En nog heel veel reisgenot in de toekomst.
    Proost en een dikke kus.
    Jet en Jeroen.

• 05 September 2009 - 23:28

Dennis En Jenneke:

We zijn 10 sept op bali en gaan dan richting flores dus wie weet

Bewaar wel effe wat DROP voor ons
    Alvast bedankt

• 10 September 2009 - 22:41

Martijn:

doe mij een paar van die weken die kan ik ook wel gebruiken goed te lezen dat het goed met jullie gaat. ik blijf de verhalen volgen