Paradise! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van lonneke en jan willem zutphen/ hasselt - WaarBenJij.nu Paradise! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van lonneke en jan willem zutphen/ hasselt - WaarBenJij.nu

Paradise!

Door: Lon en JW

Blijf op de hoogte en volg lonneke en jan willem

09 Juli 2009 | Thailand, Bangkok

Hoi iedereen!
Schrik niet, dit wordt niet weer zo'n eindeloos verhaal. De foto's die we zo plaatsen bij dit bericht spreken eigenlijk al voor zich. Misschien is het wel zo netjes om alvast onze excuses aan te bieden voor het jaloersmakende bounty-gehalte van onze kiekjes. Sorry dus.

De Filippijnen waren echt geweldig. We hebben enorm genoten van zon, zee en strand, maar ook van de natuur in het binnenland en de gezellige Filipinos. We hebben eindelijk ons tentje waardig in gebruik kunnen nemen. We hebben hem gedoopt op een verlaten strandje op een onbewoond eiland. (zie foto's)
Hier zijn we ook schandalig verbrand. Insmeren met factor 15 op de Filippijnen is een beetje naief;( (zie foto)

Onder invloed van de pijnstillers zijn we verder zuidelijk gegaan naar de Baquit Archipel. Een van de mooiste plekjesa op de wereld en niet alleen volgens ons! (zie de foto's) Hier gingen we los in het blue-lagoon-wereldje met tropische koraalriffen en gegrilde vis op parelwitte palmstrandjes. (zie...) Dit alles werd door ons vakkundig afgetopt met frozen margarita's en tequila sunrises. Het ultieme genieten!

Nog zuidelijker hebben we bij Sabang het binnenland verkent en een prachtige tocht door tropisch regenwoud gelopen. Onderweg werden we verrast door een ruim twee meter grote varaan die recht op ons af kwam gelopen. Beetje trillende handjes hadden we wel, daardoor helaas geen foto's.

We hebben ons tripje afgesloten in de stad Puerto Princesa. Daar hebben we heerlijk getennist tussen de ganzen om daarna af te koelen in het zwembad. Zo kwam er aan de twee weken Filippijnen al veel te vroeg een einde. We hadden helaas al een ticket naar Bangkok moeten boeken omdat de immigratiedienst graag ziet dat de toeristen ook het land weer verlaten. Wij hadden toch wel heel graag willen blijven en hebben zelfs al geinformeerd naar een paradijselijk stukje grond voor onze toekomstdromen. En ja, er is genoeg te koop, en voor leuke prijsjes ook!
We denken er serieus over na, maar kijken nog wel effe verder. Er is genoeg ontwikkelingswerk te doen. Vooral op het gebied van natuurbescherming, want het toerisme drukt zwaar op de natuur van de Filippijnen. Qua birthcontrol is er misschien ook nog wel wat voor te lichten. Een gemiddeld gezin bestaat uit 10 kinderen! De straten lijken soms wel een kleuterspeelplaats. Bijna geen bejaarden gezien!

De mensen hier zijn wel heeeel relaxed. Een beetje een reggea-sfeertje hing er wel. We hebben regelmatig langer dan een uur op een simpel ontbijtje moeten wachten. Maar gelukkig hadden wij toch niet veel beters te doen dan van de uitzichten te genieten. (zie foto's), dus maakte het reggea-tempo ook geen biet uit.
We geven de Filippijnen een dikke 9. Een 10 is voor Ons Lieve Heer zegt 's mam altijd en de zwaar corrupte regering en de rebellen in het zuiden drukken ook ietwat op het cijfer...

We schrijven dit verhaal vanuit Bangkok. Hier hangt wel een heeeel ander sfeertje, maar retegoed shopwerk verricht vandaag. Er zijn hier heel erg leuke kleren en souvenirs te vinden voor lachwekkende prijzen, zodat zelfs JW bleef lachen tijdens het 'Shop till you drop'-avontuur.

Vanavond nemen we de nachttrein naar Laos, waar we een afspraak hebben op de Laofarm om te gaan helpen op een organische boerderij. Voor diegene die het interessant vindt; je kunt lezen op www.laofarm.org over de projecten die zij doen en het restaurant dat zij beheren.
Onnodig te schrijven dat wij hier heel erg naar uitkijken!

Tot de volgende keer!

• 09 Juli 2009 - 11:11

Rasta Kenievel:

Zat net een uur geleden nog te kijken voor een update, maar vervolgens baal ik er van dat ie er is...want damnn wat een plek! Koop daar maar een stuk grond alvast bouwen daar een huis groot genoeg voor alle vriendjes en dinnetjes want er zijn vast meer gegadigden. Ed alweer van zich laten horen?

• 09 Juli 2009 - 11:23

Marlijn:

Damn, dit verhaal had ik net niet nodig. Dit is schandalig jaloersmakend. En ik was nog wel zo super blij met ons nieuwe huis, nu wil ik weer verhuizen...
    Veel plezier bij de Laofarm, het wordt tijd dat jullie weer eens aan het werk gaan :-)
    Liefs, Marlijn

• 09 Juli 2009 - 11:44

Harmina 'de Buuf':

Jaloezie slaat lichtelijk toe. Ik kijk naar buiten en besef dat ik me in een regenpak ga hijsen om enigszins droog door de Hollandse stortbuien te gaan...
    Leuke verhalen!!

• 09 Juli 2009 - 11:50

Franco Spunia:

Wat nou, een stukje grond kopen voor je toekomstplannen. Overnemen dat paradijs. Met wat smeerdinero voor de corrupte overheidspummels heb je een prachtig stukje paradijs. Wat een prachtig land! Keep on exploring......Happy travels.

P.s.
    Colino, het wordt weer tijd voor een spionageverslag!

• 09 Juli 2009 - 12:01

Pe En Grr:

wauw!!!!!!!!!!!

• 09 Juli 2009 - 12:13

Draaasie:

MAAR WIJ HEBBEN GROLSCH!

• 09 Juli 2009 - 12:36

Ingeloes:

Ik zag zelfs een starbucks!!! nu ben ik pas echt jaloers!
    Waanzin(nig!) XX

• 09 Juli 2009 - 13:04

Karin:

Zucht...

• 09 Juli 2009 - 16:19

Bakkertje:

Lekker relaksxt!!

Kusjes van Anna, Jens en Mans Bakker

(ps. Jens vraagt wanneer die C1000-JW weer terugkomt)

• 09 Juli 2009 - 16:52

Ewout En Leila:

He JW en Lon, Wij hopen dat jullie het geweldig naar jullie zin hebben. We kijken iedere keer weer uit naar wat jullie nu weer hebben beleefd. Wij vanuit Zwolle hebben ook nog wat melden, namelijk dat Zwolle sinds 1 juli een inwoner rijker is. Ze heet Vera en alles gaat goed met haar.

• 09 Juli 2009 - 19:43

M & M's:

En wij gaan (net als 'bijna' de rest van NL) braaf naar Zuid Frankrijk, wat een lol...

Maar door deze prachtige plaatjes verheug ik me nu al weer op de afleveringen van Expeditie Robinson...

• 09 Juli 2009 - 19:44

Jet:

Ben het niet altijd eens met Franco. Deze keer wel. Wat een paradijsje, jullie hebben niet overdreven aan de telefoon, het reggae sfeertje straalt van de foto's af. Als jullie dit paradijs over gaan nemen, weet ik nu zeker wat ik met mijn 7 weken zomervakanite ga doen de komende jaren......

• 10 Juli 2009 - 13:12

Hattemerhose Boerin:

bah

• 10 Juli 2009 - 17:57

Marijke:

Moet dat nou???

• 11 Juli 2009 - 08:59

Jeroen:

Hé JW, effen over die filmpjes!! Je hebt wel wat weg van Jacques Cousteau in zijn jonge jaren!!

• 11 Juli 2009 - 12:52

Swinnie:

Hela poepchinezen!
    Wat geweldig wat geweldig wat geweldig wat geweldig WAT GEWELDIG MOOI IS HET DAAR ZEG. nu mogen wij ook niet klagen net terug van de carib maar jemineeeeee zeg wat geweldig. Ga maar gauw een stuk grond kopen en de wereld verbeteren dan komen wij jullie helpen!!!
    Heel veel plezier in Laos!

• 12 Juli 2009 - 08:32

Moon:

Aaaah heerlijk om te lezen weer....Ik krijg ook meteen zin om weer naar Thailand te gaan.

Ik kom tezijnertijd wel helpen met jullie nieuwe stekkie bouwen.

• 16 Juli 2009 - 06:15

Mirjam:

echt hele nare foto's

• 16 Juli 2009 - 20:52

Maarten:

Wel aardig, die foto's ;-P
    Maar wie heeft nou dat potje ganzentennis gewonnen?

• 21 Juli 2009 - 09:46

Ruth (v/d Kolk):

Práchtig zeg! Ik ben zeer jaloers. Maar volgende week ben ik aan de beurt om naar China te gaan. Ik was jullie nog vergeten de link te sturen: www.ruth.reismee.nl Geniet van jullie reis!