One way ticket to Russia! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van lonneke en jan willem zutphen/ hasselt - WaarBenJij.nu One way ticket to Russia! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van lonneke en jan willem zutphen/ hasselt - WaarBenJij.nu

One way ticket to Russia!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg lonneke en jan willem

22 April 2009 | Rusland, Moskou

We vinden het ondertussen wel tijd voor een eerste verslag van onze avonturen. Dus dames en heren, ga er even goed voor zitten en lees je het leplazarus!

Zoals jullie gelezen hebben vonden wij Berlijn een superleuke/relaxede stad. We hebben er rondgekuierd en schwalbes gemaakt in het park. Helemaal in de lentemood namen we daarna de trein naar Polen en sindsdien zijn we weer terug in de winter...
We hebben begrepen dat Ed jullie al op de hoogte heeft gesteld van ons bezoek aan Polen. We waren van plan om hem te verrassen met een tripje naar het Warschau Hard Rock Cafe, maar nadat we zijn bericht hadden gelezen, zijn we meteen naar doorgetufd naar Vilnius in Litouwen.

Na anderhalve week in steden doorgebracht te hebben, en boerenlul en trien als we toch zijn, hadden we echt behoefte aan wat zuurstof. We hebben een aantal dagen doorgebracht in nationaal Park Gauja vlak aan de grens met Wit Rusland. Hier hebben we een bizar (pret)park bezocht. Het heet Gruto Parkas en hier staan alle oude Sovjetbeelden uit Litouwen temidden van oude wachttorens met schelle/bombastische/communistische krakers klinkend uit de luidsprekers. Het geheel werd aangekleed door manke zwijnen, misselijke poolvossen, een aggressieve struisvogel en een halfdooie mandril. (Dit helpt ons herinneren dat we nog steeds een mailtje moeten sturen naar de WSPA (je weet wel, van die spotjes met die zielige beren), want we zijn nog steeds op een missie...

Ook in Letland hebben we heel erg van de mooie Baltische natuur genoten. We hebben daar mooie wandelingen gemaakt, waarbij we wegwijs werden gemaakt door een echte bobsleeer van het Lets Olympisch team (we zaten in Sigulda, een wintersport gebied waar de skipistes er nog fris bij lagen). Uiteindelijk hadden we toch wat moeite met de bospaadjes, maar spoorzoekers als we zijn, volgden we het pad van de zwijnen en de herten en bevonden we ons plotsklaps op een vuilnisbelt waar we omhoog moesten klauteren. Na halsbrekende toeren belandden we uiteindelijk plat op onze buik op een kerkhof! Inmiddels hebben we allebei de blaren op onze voeten van al het wandelen. Onze wandelschoenen zijn nu even te pijnlijk en daarom lopen we nu voor lul als toeristische yankees op onze shiny white sneakers!

Om een lang verhaal, over slappe avonturen, nog langer te maken, willen we jullie nu nog even vermelden dat we in Estland in Tallinn nog een housewarmingparty hebben bijgewoond en een potje internationaal voetbal hebben gespeeld op het strand met 1 graad Celcius. Brrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Daarna zijn we met de Viking Line naar het exotische Helsinki gevaren. Aldaar hebben we de president van Rusland met eigen ogen mogen aanschouwen. We hadden ons in de mensenmassa strategisch opgesteld tussen de demonstranten (iets over een grensconflict). Toen we gister in de trein met de One way Ticket to Russia zaten, waren we nog heel even bang dat ze ons de foto's van de demonstratie met onze smoeltjes ertussen onder onze neus zouden drukken, en ons daarom de toegang tot Rusland ontzegd zou worden. Maar alle dertig douanebeamten die onze coupe overspoelden hebben ons niet herkend, en here we are: Lon en JW in Russia!

We hebben er hartstikke veel zin in. Die russen kunnen ons niks maken,
want we kennen hun alfabet al, de kou doet ons weinig want we hebben een warnme muts in de metro gevonden en de wodka kost maar 2,60 euro per liter!

Tot de volgende update!

groetjes !!!

ps: we zijn al een aantal keren wezen 'couchsurfen'. Dit houdt in dat we bij mensen thuis slapen, gratis en voor niks. Als jullie het interessant vinden om ons profiel te lezen en reacties en profielen van onze 'hosts' te bekijken, kijk dan op www.couchsurfing.com. Je vind ons profiel bij 'couch search' onder de naam 'lonneke and Jan Willem'
of gebruik de link:

• 22 April 2009 - 07:46

Jos:

haha,
    zie ik gewoon dat jullie online zijn op gmail en krijgen we meteen een nieuw bericht. Goed bezig.
    pas op voor de goedkope wodka want je krijgt er extra extra koppijn van.
    veel plezier
    gr
    jos

• 22 April 2009 - 07:53

Joël, Melanie & Kids:

Leuk om weer jullie avonturen te lezen! Veel plezier.
    gr Melanie

• 22 April 2009 - 09:24

Karin:

Jullie vermaken je dus nog steeds prima! Ik was toch een beetje ongerust naar aanleiding van Ed's berichtje...Hopelijk vindt hij ook een beetje troost in de Russische wodka.

Heel veel plezier in Rusland in ieder geval. Hopelijk wordt het ook daar snel lente!

Ik kan in Nederland in ieder geval nog steeds volop van de lente genieten, want die nieuwe job laat nog steeds op zich wachten!!!

Groetjes Karin

• 22 April 2009 - 09:33

Marleen:

Erg leuk weer dit!
    Lees met veel plezier jullie stoere verhalen.
    Karin en Roman zijn erg blij met jullie huisje.
    Perfect geregeld toch?
    veel liefs Marleen, Mika en Tijn

• 22 April 2009 - 14:31

Ingeloes:

Jezus wat zijn jullie weer overdreven populair in de wereld.... Als jullie bij ons logeren krijgen wij nooit pasta.... is maastricht weer niet bijzonder genoeg.

Ach ja have fun and lots of love!!!

• 22 April 2009 - 16:57

Susanne En Erwin:

Ha Lonneke en Jan-Willem,

Weet je nog lang geleden op een mooi strandje in Malawi, jullie met plannen om olifantendrollen te gaan tellen en wij met die rooie Laro uit NL. We hebben daar van een bbq genoten en nu een paar jaar later zijn jullie alweer op avontuur! Wij zijn ook ooit eens met de Trans-Mongolie express naar China gereist. Een tip: neem alle tijd in Mongolie, het is daar echt geweldig, ga paard rijen en in een ger slapen en eet nog eens luxe in Russia want in Mongolie hebben ze echt bar weinig. Oja, ga naar het kindertheater in Ulan Bator, geweldig mooi throat-singing....

veel plezier! groetjes Erwin en Suus

• 22 April 2009 - 17:36

Jet:

Te gek!!!! Dit leest ook weer als een boek! Net ff jullie couchsurfing page bekeken. Mooi om te zien bij wie jullie zijn wezen pitten, en hoe POSITIEF!!!!! Wel benieuwd naar de foto's of course :-) Kunnen jullie die 2,60 nog weghalen, want al Franco dat leest wil hij linea recta naar Russia en dat komt niet goed dan....
    HAPPY TRAVELS, x Jet

• 22 April 2009 - 18:43

Marlijn:

wauw, voor een normaal mens zou zijn/haar vakantie er nu ongeveer wel opzitten. Nee hoor, jullie gaan net beginnen. Het grote werk in Rusland ! Veel schik daar en zorg ervoor dat Ed niet in dezelfde rugzak zit als de fles wodka...

• 22 April 2009 - 19:05

Vladimir:

Dobry vecher vrienden,

ien oktobra ik rijk op stadionsky Mockba. Die euro nog niet op van julli vrienden.
    Waaneer ver trekken julli ien Mockba? ochen priyatno, V.K.

• 25 April 2009 - 16:14

Astrid:

Effe serieus: zelfs in Polen houdt Lonneke haar conditie op peil! Wát een sportvrouw (maar da's geen verrassing). Of hebben ze daar in Rusland ook photoshop ;-)
    Ik ken trouwens die hele Ed niet, maar het lijkt me een goeie gozer. Wel oppassen dat hij niet te veel wodka absorbeert ...
    Geweldig om zo jullie belevenissen te kunnen volgen, veel plezier in Rusland (en verder)!
    Grtz, Astrid (VetB)

• 25 April 2009 - 16:15

Astrid:

Grtz, Astrid (VetB)

• 26 April 2009 - 07:53

Aswin:

ela liefjes!!

wat maken jullie toch alweer veel mee. Mooi man. En Lon gaat het goed met hardlopen? Super dat je het bijhoudt!! Ik ga zo een potje skaten. Al meer dan een jaar niet gedaan dus even kijken of we weer heel terug kunnen komen.. tot gauw weer.

swin

• 28 April 2009 - 20:02

Maaike:

Nu al weer leuk om te lezen wat jullie mee maken!! Heb me zeker vermaakt, maar volgens mij jullie nog meer. En wat een lekker wijf bij jullie op de foto's!!
    Hier alles top in Lelystad. We kunnen bijna in bikini met dat mooie weer hier. Of badpak... hihi. Mijn sporten staat, in tegenstelling tot jou Lon, even op een lager pitje. Nou schatjes, have fun en tot snel!! Dikke kus van Evie en Maai. Jos stuurt namelijk zelf berichtjes heb ik al gezien.

• 07 Mei 2009 - 07:17

Tsaar Rolo IV:

Ja ja en nu moeten wij zeker geloven dat Lon dapper aan het sporten is daar in het verre oosten.

Het is wel heeeeeeeel toevallig dat JW dan net in de buurt is met een camera. (ik zie hem nl. niet mee rennen). Dus ik denk dat Lon speciaal voor de foto dat gekke pakje heeft aangetrokken (waarschijnlijk gekocht van een pool voor 5 eurocent)

Bedankt voor jullie pakketje...
    er wordt goed voor gezorgd, al zijn de extra gedichten in het boek onderweg verloren gegaan of gewoon niet door de russische censuur gekomen.
    De muziek doet mij verlangen naar onderonsjes in een achterbuurt met een vuurtje en zelfgestookte Slivovich.

Al bruin?