waarzijnwij.nu? - Reisverslag uit Mzuzu, Malawi van lonneke en jan willem zutphen/ hasselt - WaarBenJij.nu waarzijnwij.nu? - Reisverslag uit Mzuzu, Malawi van lonneke en jan willem zutphen/ hasselt - WaarBenJij.nu

waarzijnwij.nu?

Door: Lon en JW

Blijf op de hoogte en volg lonneke en jan willem

09 Juli 2012 | Malawi, Mzuzu

In Malawi.

Vanuit Tanzania zijn we vrij snel naar Malawi doorgereist.We waren best een beetje nerveus om naar Malawi te gaan, omdat we er zulke hoge verwachtingen van hadden en omdat de week in Tanzania ons heel erg goed was bevallen. Stel je voor dat het allemaal tegen zou vallen in Malawi! Maar onze vrees was ongegrond, het is hier nog net zo fijn als zes jaar geleden. Er is eigenlijk heel weinig veranderd, de mensen zijn nog steeds verschrikkelijk vriendelijk en hulpvaardig en ze zorgen goed voor hun handjevol toeristen. Wij voelen ons dus helemaal happydepeppie hier in Malawi.
Even vertellen wat we zo'n beetje gedaan hebben; We zijn eerst naar Mathunka gegaan in Rumphi, waar we van Jorrit en Hilde heel erg veel bruikbare informatie hebben gekregen. Vervolgens zijn we naar Nkatha Bay afgereist en daar hebben we een dag meegeholpen bij een special needs club. Dat is een club voor geestelijk gehandicapte kinderen. Alhoewel het fantastisch was om te doen, zien we onszelf niet met deze doelgroep werken. Respect voor Alice die dit project draait vanuit de Butterfly Lodge, wij vinden het verschrikkelijk zwaar omdat je niet of nauwelijks met de kinderen kan communiceren. Het was wel inspirerend en ook Alice heeft ons op ideeen gebracht.
Vervolgens zijn we gaan logeren bij Rjimke en Tine die ook in Nkatha Bay wonen en daar via hun stichting Chimwemwe een kleuterscholenproject hebben opgezet. Ze hebben een prachtig huis laten bouwen aan het meer en hun project loopt als een trein. Chapeau!
Er zijn in Nkatha Bay zeker mogelijkheden voor ons. We zijn nu druk met die mogelijkheden uit te zoeken en een goed plan te trekken. We hebben een dovenschool in Bandawe bezocht en zijn nu op weg naar Embangweni waar we ook een dovenschool gaan bezoeken. We moeten nu in gesprek met onze doelgroep om te bepalen wat onze volgende stap zal zijn.
Lekker vaag allemaal he? Maar we willen nu in dit stadium nog niet te veel prijs geven omdat het nog alle kanten op kan.
We hopen in een volgend verslag wat meer te kunnen vertellen. We hebben in een korte tijd al heel veel gedaan en veel bereikt en we hebben er groot vertrouwen in dat we op deze manier de beste keuze kunnen maken.

Later meerrr!

Kusjes van Lon en JW

• 09 Juli 2012 - 11:59

Bakkertje:

Wat een coole pet! Fijn om te horen dat het goed met jullie gaat. Hier ook alles goed.

Groetjes,

de Bakkertjes

• 09 Juli 2012 - 12:15

Aswin:

Hee lieve lon en jw,
    Jullie zijn goed bezig zo te lezen! Ook fijn om te weten wat je dan niet wilt, daar wordt het dan weer makkelijke van! Bevalt de tent goed? Of hebben jullie daar nog niet in geslapen?

• 09 Juli 2012 - 18:29

Dré:

Ik denk dat het een tourincarbedrijf wordt.

Groet'n
    Dré

• 10 Juli 2012 - 11:47

Jet:

positieve berichten :-) Veel plezier nog en HAPPY TRAVELS (maar dat zal niet zo moeilijk zijn in Malawi) \Blij dat jullie je er weer zo thuis voelen!

• 12 Juli 2012 - 18:34

Ingeloes:

Wow!! zijn er twee hard aan het werk! ....niet met die bus dan maar toch! Respect hoor en ik ben echt heeeeel erg benieuwt wat er allemaal gaat komen! XXXX

• 14 Juli 2012 - 10:59

Marlijn:

Wat een verhalen en foto's weer, schitterend. Nkatha Bay ziet er mooi uit, daar wil ik wel een keer op bezoek komen hoor ;-) Leuk je net 'gesproken' te hebben op de chat. Veel liefs, Maarten, Marlijn en een knuffel van Anouk.

• 14 Juli 2012 - 11:06

Marian:

Wat een supertoffe foto's!!

• 17 Juli 2012 - 15:30

Annie Ter Wee:

Jan Willem en lonneke wat leuk om op deze manier alles van jullie te volgen.hele leuke foto's,ik ben blij dat jullie het zo na jullie zin hebben,Gr. Annie

• 24 Juli 2012 - 12:18

Aswin:

Zit nog eens even goed de foto's te bekijken maar kun je wel jw? Tegen die kleine jongetjes!